TOP

Millised moodused on reklaamiks Netis ja Googles?

Eesti on e-riik, kõik me teame seda ja seda teavad ka meie kõik välismaised tuttavad ja sõbrad sest see on üks asju, millest säutsume, kui me mõnele välismaalasele räägime Eestist. Meilt on pärit Skype ja meil on pea igas kodus arvuti, isegi pensionäridel-tiigrihüpe teadagi. Hüppaski teine ja päris kaugele.

Inimesed kulutavad suisa üüratu aja arvutis. Me facebuukitame, skybitame, loeme uudiseid, kuulame mussi ja otsime inffi. Seega meile, kui ettevõtjaile on internet väga hea võimalus turundus- ja müügieesmärkide saavutamiseks. Esimese asjana pakuks enamus kõige efektiivsema kanalina välja Facebooki, sest sellest räägitakse nii söögi alla kui ka söögi peale. Kuid suure kasutajaskonnaga efektiivseid kanaleid on veel.
Alustaks ehedast eestimaisest Netist, nii uskumatu kui see ka pole, siis tõepoolesest kasutatakse tänapäeval veel Netit ja seda kasutab nädalas keskmiselt ligi 800 000 inimest. Netis on erinevates alamjaotustes kokku üle 32 000 kirje ja õnneks on seal teiste seast silma paistmiseks mitmeid erinevaid mooduseid.
Reklaamikanalina on seda hea kasutada nii äri- kui ka erakliendi püüdmiseks ja selle suureks plussiks on lehe lihtne ülesehitus ning liigse taustamüra puudumine. Reklaamivõimalusi on seal seinast seina, alates massile suunatud kampaaniapindadest NETI avalehe ning läbi keskkonna kuvatava reklaami näol kuni täpselt sihitud reklaamiasetusteni märksõnaotsingus ning kataloogipuus.
Nüüd kujutlegem ette kui paljud inimesed veel googeldavad, kuid Google, see on juba märksa keerulisem ja salapärasem elukas.
Et Google keskkonnas ettevõttele oluliste märksõnadega esilehe jõuda ja sinna ka jääda ei ole pooltki nii kerge kui Netis pildil olemine.
Miks on nii tähtis siis olla just esilehel ja mis on selles nii erilist?
Esimene leht on efektiivne juba selle pärast, et kui tegemist ei ole just väga spetsiifilise toote või teenusega, ei jõua enamus meist otsinguga kaugemale kui esileht. Seega, võtmaks otsimootorist maksimumi, tasuks olla just sellel maagilisel esilehel.
Tegelikult on Google`st väga raske kirjutada, mitte sellepärast, et pole miskit kirjutada, vaid pigem sellepärast, et sellest võib tegelikult kirjutada suisa leksikoni mõõdus raamatu.
Alljärgnevalt üritan võimalikult arusaadavalt, lihtsalt ja lühidalt teema lahti seletada.

Mis puudutab Google orgaanilisel alal esilehel välja tulekut, on Google kui missivõistluse karm züriiliige, kes hindab ettevõtte kodulehte kui missikandidaati ja parameetreid, mida ta hindab on sadu. Ei piisa sellest, kui oled visuaalselt ilus ja naeratav, sellest jääb Googlele väheks, et sind esilehele lasta. Google süüvib ka sisemisse ilusse ehk siis kodulehe ülesehitusse ning sisusse.
Ärgem nüüd siin kohal arvakem, et kodulehe välimus pole üldse tähtis, kodulehe välimus on see, mis müüb! Kui koduleht on igav, raskesti arusaadav, iganenud ja viimane sissekanne uudistevoos on paari aasta tagune, läheb arvatavasti palju kliente lehelt esimese minuti jooksul minema ja teeb lahti hoopis mõne konkurendi kodulehe.
Tänu hästi müüvale kodulehele on ka suuremad võimalused esilehele saamises, kuna üks paljudest parameetritest mida Google arvestab, on ka kodulehe külastatavus. Kui Google näeb, et sinu kodulehte külastatakse palju arvab ka tema, et ju siis on tegemist väärt lehega, kuid ainult sellele ei maksaks siiski lootma jääda, kodulehe külastatavus on siiski vaid üks paljudest parameetritest, mida Google jälgib.

Seega, et omada rohkem võimalusi Google`s esilehel oluliste märksõnadega välja tulemiseks, peaks esmalt võtma ette kodulehe optimeerimise ehk siis kodulehe otsingumootorile sõbralikumaks tegemise. Võid kindel olla, et raha, mida paigutad kodulehe optimeerimisesse on kasulik ning pikaajaline investeering.
Kes soovib kiireid tulemusi Googlis välja tulekus, soovitaks kasutada Google AdWordsi ehk Google tasulist reklaami, kuid ka siin, kui soovite maksta reklaami eest parimat hinda, ei saa te üle ega ümber kodulehe optimeerimisest. Kodulehe optimeeritus võib mõjutada Google AdWordsi hinda.
Üks väga olulisi faktoreid otsingutulemuste määramisel on kodulehele viitavad lingid, nii lehesisesed kui ka välised lingid. Selleks on oluline luua head sisu, kuid lisaks saab linkimisele ka ise kaasa aidata.
Kindlasti peab mainima, et kes kiireid tulemusi ootab, peab õppima kauem ootama, sest tulemusi ei pruugi saavutada paari päevaga või mõne tunniga vaid soovitud märksõnaga Google esilehel väljatulemine võib võtta aega oluliselt rohkem (paar nädalat, paar kuud, kuni aasta). Kokkuvõtvalt võib öelda, et tegemist pika ja mahuka tööga.
Enne kui olete otsustanud teha kodulehevälist linkimist soovitame uurida ettevõtte tausta ja varem tehtud töid, sest on ettevõtted, kes kasutavad kodulehe välises linkimises halbu linke näiteks võib teie ettevõtte kodulehe link sattuda üles mõnda Adults only lehele), seega uurigem enne asja ja siis langetagem otsus.
Ajal millal eestlased said alles aimu mis on internet, sai ettevõte kellel oli koduleht ennast pidada juba ülimalt ägedaks ja edumeelseks. Kuid see oli väga ammu aega tagasi, nüüd enam sellest ei piisa ja puhumas on uued tuuled! Tänapäeval on vaja edukaks olemiseks rohkem, kui ainult visuaalselt ilusat kodulehte. Uute klientide saamiseks tuleb olla nähtav ja pidevalt pildis ning märksa rohkem pingutama.
Eelnevalt kirja pandud moodused on ainult väike-kuid ka oluline osa võimalustest, et olla edukas tänapäeva karmil ettevõtlusmaastikul. Edu ja jõudu tööle!
Kui vajad abi, siis leiad meid Google esilehel märksõnaga ,, reklaam Googles,,!

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha

Loe edasi
TOP

Miks peaks kasutama Pinteresti?

Umbes aasta tagasi tegin endale Pinteresti konto. Põnevil ma polnud, kuid nagu mul kombeks on, tegin konto ikkagi ära. Alguses külastasin seda harva, peamiselt sellepärast, et ma ei osanud sealt enda sõpru üles leida. Nüüdseks veedan iga päev seal aega. Miks? Mis on üldse Pinterest?

Pinterest on nagu virtuaalne pildialbumide kogum, mis aitab organiseerida ja jagada kõiki ilusaid asju, millele jääb internetis silm peale. Inimesed kasutavad seda selleks, et koguda inspiratsiooni, planeerida pulmi, dekoreerida kodu, organiseerida lemmikuid retsepte jmt. Enda loodud boarde saab muuta privaatseks või jagada kogu maailmaga. Muidugi, nagu sotsiaalmeediale omane, saab jälgida teisi inimesi või lihtsalt mõnda nende kausta. Ühised huvid ühendavad inimesi.

Miks peaks sul Pinterestis konto olema?

1. Sinu huvid on koondatud ja organiseeritud ühte kohta. Enamik, meist kasutab rohkem kui ühte arvutit ning lisaks veel nutitelefone. Sellisel juhul saab igast vidinast leitud pildid lihtsalt ja mugavalt kokku koondada. Pole vaja pilte salvestada ega emailiga saata.
2. Sinu enda arvutis on rohkem ruumi.
3. Ühendab sarnaste huvidega inimesi. Jälgides inimeste kaustu, kellel on sarnased harrastused, annab see kiire ja pidevalt uueneva piltidevoo.
4. Ispiratsiooni allikas. Kui jälgida aktiivsete kasutajate huvide kaustu, siis uued ja huvitavad ideed leiavad kergemini tee sinuni, kui googeldades ja internetis ringi surfates.
5. Populaarsed blogijad on liitunud Pinterestiga. Hoia nende tegemisel ühes kohas silm peal.
6. Tead, mis su sõpradele meeldib. Vaadates sõprade kaustu, tead täpselt, mis neile meeldib ning leiad neile tähtpäevadel kingi, mis neile päriselt rõõmu valmistab.
7. Uudised uutest toodetest. Hoides silma peal enda lemmik e-poel (Näiteks Asos), kajastuvad uued tooted või pakkumised su pin-voos.

Julgustan sind Pinteresti kasutama!

Ülaloleva videoga muudan sujuvalt kurssi ning vaatan, mis kasu on Pinterestist ettevõttele.

Miks peaks su ettevõttel olema Pinteresti konto?

1. Tasuta reklaam. Lihtsalt tee kasutaja ja pinni regulaarselt. Nagu ka Facebooki fännilehe haldamine, vajab ka Pinterest pistelist ja stabiilset postitamist.
2. Hea ja odav algus isetegijatele. Paljud andekad meisterdajad ei saa endale lubada kodulehte ja esinduspoodi. Pinterest on hea võimalus olematu eelarvega tuntuks saada.
3. Suur tõenäosus, et ilusad tootefotod muutuvad viiruslikult levivaks. Täpselt nagu oled lisanud enda kodulehel toodetele, artiklitele Facebooki “Meeldib” ja Twitteri “Säutsu” nupu, lisa ka Pinteresti “Pin” nupp. Kui su toode pinnitakse ning see omakorda pinnitakse jne, jõuab su toode, idee visuaalselt sajade/tuhandete kasutajateni. Tuletan veel meelde, et iga “nööpnõela” juures säilib pildi algallikas – sinu koduleht.
4. Ilu- ja moeblogijad veedavad väga palju aega internetis ringi surfates. Pinterest on üks mugavaimaid kohti leidmaks uusi tooteid ja ideid. Ole saadaval nende jaoks neile sobivas keskkonnas, sest kui neile meeldib midagi sinu toodetest, siis nad kirjutavad sellest ja viivad need suure lugejaskonnani.
5. Ideaalne naiste sihtgrupp. Kuna 60% kasutajatest on naised, siis Pinterest on väga hea platvorm nn naistekaupade jaoks – meigitooted, mood, e-poed, ehted, kodusisustus jne.
6. Pinteresti kasutajad on rohkem ostutujus kui näiteks Facebooki kasutajad. Bottica.com uuringute järgi on Pinteresti kasutajad otsivas või uurivas tujus, et leida midagi enda jaoks. Facebooki kastuajad otsivad peamiselt sotsialiseerumist sõpradega. Loe lähemalt SIIT.
7. Pinteresti kasutajad saavad konto siduda Facebooki ja Twitteriga. Sinu pinnitud tooted võivad kajastuda ka Facebookis ja Twitteris.

Toon mõned eeskujulikud näited, kes on Pinterestiga liitunud.
Real Simple 244 177 jälgijat,
Etsy 211 477 jälgijat,
West Elm 105 394 jälgijat,
Whole Foods Market 96 731 jälgijat,
Asos 24 154 jälgijat,
Zara 17 656 jälgijat,
Diesel 4 734 jälgijat,
Bottica 3 299 jälgijat.

Võtan otsad kokku reaalsusega. Isegi, et Pinterest on lühikese ajaga väga populaarseks saanud, ei trupma ta hetkel Facebooki. Tulles taevast alla (Eesti)maa peale, siis eestlaste kasutajaskond on väike. Pinterest sobib näiteks lisapromo keskonnaks erinevatele e-poodidele, kes ekspordivad enda tooteid. Mootorsae reklaam tuleks jätta ikkagi Facebooki vms kanali jaoks. Kuigi hetkel pole Pinterest Eestis tõsiselt võetav reklaamikanal, soovitan siiski konto ära teha ja vaikselt sellel elu sees hoida. Enda tavakasutaja kogemusest võin öelda, et mul piisas ühest pildist, mis sattus populaarse kasutaja kausta, et saada ootamatul hulgal uusi jälgijaid. Sama võib juhtuda ka sinu ettevõtte kontoga!

Kirjutas Kerli Tarum

Loe edasi
TOP

Minu FB uudistevoog pole prügikast

Meil kõigil on see üks sõber, kes jagab hullumiseni igat kampaaniat, mis Facebookis üldse eksisteerib. Ta on nagu postiljon, kes sulle igal hommikul rämpsposti kirjakasti paneb. Praeguseks on enamusel postkastide peal kleepsuke, millel on kirjas: “See ei ole prügikast. Ainult tellitud post, palun!”. Ning täpselt sama teeme me ka Facebookis, kui blokeerime (peidame) sõbra postitused enda uudistevoos.
Arusaadav on miks – me tahame saada põnevaid uudiseid, mitte tuima reklaami.

Pane like-kommenteeri-jaga


Erinevad piltpostitused stiilis “pane like-kommenteeri-jaga” on, olgem ausad, inimesed ära tüüdanud. Meil on kõrini sellistest auhinnamängudest, sest tegelikult need ei ole ju mängud! Kus on põnevus, nuputamine, võistlemine, strateegia? Sellist tüüpi postitused (pilt, millel on juhiseid andev pealkiri) ei suuda pakkuda eelnimetatut. Et vältida inimeste “jälle peab jagama” reaktsiooni ning asendada see huviga, võiks näiteks lasta professionaalidel teha auhinnamängurakendus. Miks?

1. Rakendus annab palju rohkem võimalusi kui postitus. Kui rakendus on võimaluste poolest nagu lego, siis postitus nagu pusle.
2. Rakendus võimaldab koostada enda fännide andmebaasi, mille puhul saab fännide kohta täpsemat infot (näiteks e-mail, elukoht jne). See annab sulle selge ülevaate ettevõtte sihtgrupist ning on abiks edasiste otsuste tegemisel. Ainult postitamisega tegeledes on sul teada enda fännide kohta ainult nimi ja sugu ning Insight jagab üldist statistikat.
3. Auhinna loosimise teeb rakendus ise. Postituse puhul kulub loosimiseks väga palju tühja aega, sest keegi peab ükshaaval osalejad kokku koguma.
4. Rakendusega tegeleb meeskond, postitusega tegeled sina üksi. Kes on sellist hirmsat vaeva näinud, see mõistab, millest räägin. Taaskord säästad oma närve ja võidad aega.
5. Rakendus annab hea võimaluse eristuda ja pakkuda enda fännidele midagi enamat, kui lihtsalt pilti ja juhiseid.
6. Rakendusel on statistika, mis näitab asukoha järgi, kus on kõige rohkem osalejaid, millal on inimesed kõige aktiivsemad jne. Postituse puhul näed like arvu, kommentaare ja jagamisi.
7. Rakendus on põnev.

Hea näide Facebooki rakendusest

Ma ei ütle, et piltpostitus on mõttetu ja see tuleks ära unustada. Kindlasti teatud hetkedel see õigustab ennast, kuid mitte auhinnamängu puhul. Pikemas perspektiivis on soodsam ja arukam tellida mängurakendus.

Võtan kokku postituse inimliku ülestunnistusega. Ka mina jagan paljusid postitusi, et osaleda loosimistel, kuid ma muudan jagatava postituse nähtavaks ainult grupile “Close Friends”, kus pole ühtegi inimest! Seega ma teen täpselt nagu palutud, kuid mitte keegi seda jagamist ei näe : ). Huvitav, kui palju on selliseid “jagajaid” veel?

Kirjutas Kerli Tarum

Loe edasi
TOP

“Mul pole usku Instagrami!”

Minu kui noore inimese jaoks, kes on kasvanud koos interneti ja erinevate sotsiaalvõrkudega, kõlab pealkirjas toodud lause absurdsena. Kuid lisan, et ma mõistan inimesi, kes nii ütlevad. Toon võrdluse. Oletame, et sa pole kunagi Viru Keskuses käinud ning ma proovin seda sulle tutvustada, et milline see seest on. Pärast minu parimaid ponnistusi on sinu kogemus põhimõtteliselt samaväärne kui oleksid vaadanud Viru Keskust läbi lukuaugu. Ja on vägagi tõenäoline, et ütleksid, et sul pole Viru Keskusesse usku. Kuid tulemus oleks absoluutselt vastupidine, kui oleksid Viru Keskuses ise kohal käinud, erinevaid korruseid täpsemalt uurinud, poodidega tutvunud jne. Mõte on selles, et tihti vaatavad inimesed sotsiaalmeedia kanaleid läbi lukuaugu, mille tõttu arvamusi aetakse sassi eeldustega. Arvamus põhineb kogemusel, eeldus kujutelmal!

Ma olen sotsiaalmeedia fänn ja oman kontot rohkem kui viieteistkümnes kanalis. Selles postituses fokusseerun Instagramile.

Instragram on foto jagamisel põhinev sotsiaalmeedia programm, mida saab enda nutitelefoni installida ning erinevate kanalitega ühendada. Näiteks saab Instragramis tehtud pilte üleslaadida sama aegselt ka Twitterisse, Facebooki, Tumblrisse, Flickrisse ja Foursquare’i. See rakendus on 2 aastat vana (noor!?) ning praeguseks on maailmas üle 80 miljoni kasutaja.

Instagrami kasutamine põhineb lihtsal juhendil: tee pilt, lisa filter, pane pildile pealkiri, jaga pilti sõpradega. See lihtne virtuaalsammustik on maailmas loonud uusi trende, näiteks toidupiltide tegemine. Nagu iga sotsiaalvõrk, toimib see põhimõttel, et jälgin, mida teised teevad ja teised jälgivad, mida mina teen. Tavakasutaja jaoks on Instagram meelelahutuslik sotsiaalkanal. Kuid Instagram võib olla väga efektiivne kanal ka ettevõtte jaoks, kui seda oskuslikult kasutada. Hea näite saab tuua siit samast, Eestist. Tallinna Vanalinnas asuv klubi Studio’l on enda Instagrami konto. Klubis olevaid sündmusi jäädvustatakse ning hoitakse pidevat kontakti enda külastajatega. Kulu ettevõtte jaoks on minimaalne: konto loomine (max 5 min) ning tuleb leida inimene, kellel on nutitelefon ning talle meeldib pilte teha. See on kõige lihtsam viis fännidega kontakti loomiseks ja hoidmiseks.

Club Studio Instagrami screenshot

Laskudes sügavamale ning muutes postitamist tehnilisemaks saab võimsamaid tulemusi. Restoran Comodo New Yorkis kasutab ära toidupiltide menukust ning hashtag’e. Esmalt, hashtag on sõna, mille ette on lisatud # märk. Sellisel juhul toimib sõna nagu märksõna ning tuleb Instagrami otsingus välja.

Pildil on otsitud sõna “love” ning Instagram näitab kõiki pilte, kus pealkirjas, kommentaarides on olemas #love.

Comodo restoran on palunud kõikidel toidupildistajatel pealkirja lisada #ComodoMenu. Seega, nutitelefoni omanikud saavad lisaks menüüle ka toidupilte vaadata. See muudab tellimise inimestele lihtsamaks, pilt räägib ju rohkem kui tuhat sõna. Samuti inimesed, kes positavad pilte tulevad välja sõprade uudistevoos, mis lisab piltidele populaarsust ning omakorda restoranile populaarust. Vaata videot:

ja loe ahjuvärsket uudist SIIN.

Viska pilk peale ka huvitavale statistikale ja Instagrami blogile.

Lõpetuseks, üle 80 miljoni kasutaja on tõsiselt võetav number. Instagramis mitte osalemine ei tee seda väheusutavaks kanaliks, teadmiste puudumine teeb. Kindlasti laadige see rakendus endale nutitelefoni/tahvelarvutisse ja tutvuge ise lähemalt. Olge loovad. Olge sotsiaalsed.

Kirjutas Kerli Tarum

Loe edasi
TOP

Facebooki reklaamiga laialdase meediatähelepanuni

Kõik sai alguse MultiMeediumi meeskonnale seatud eesmärkidest. Meie klient RemedyWay OÜ soovis luua Facebookis oma lehte, kasvatada selle kogukonda, pöörata inimeste tähelepanu loodusravile üldiselt, propageerida mahekasvatatud eestimaiset tatart ning selle tervendavaid omadusi, tõsta nende kirjastatud tervisealaste raamatute läbimüüki, suunata inimesi tegelema (ise) tervendamisega jmt.
Kokkuvõtvalt oli eesmärgiks suurendada tarbijate teadlikkust loodusravi valdkonnas.
Kuna eesmärgiks ei olnud ettevõtte tulude suurendamine, vaid tegemist oli pigem sotsiaalse projektiga, siis andis see meile ka vabamad käed…
Projektiga alustasime aprillis 2012. Loodud sai ettevõtte FB profiil, fotoalbumid, üldine strateegia.

RemedyWay Facbooki leht

Tegevused ja tulemused Facebookis:
• Paralleelselt FB konto loomisega said loodud RW kontod ka teistes SM kanalites: Twitter, Google+, Wikipedia, YouTube. Nendel toimus 2-3 esimese kuu jooksul aktiivne omavaheline linkimine (FB postitused kopeeriti ka mujale).
• Vikotriinid ja ära arvamised Facebookis (huvitavate küsimuste esitamine, fotode järgi ravimtaimede määramine). Osade kampaaniate puhul piirdus tasu tunnustamisega, mõnede puhul aga loosisime vastajate vahel RemedyWay tervisealast kirjandust (uus, aprillis ilmunud väike raamat oli atraktiivseks auhinnaks).
• Teavitamine ettevõtte uudistest ja käekäigust, osalemine suurüritustel ja laatadel.

Eelloetletud tegevused tõid järk järgult kasvu mai lõpus avatud e-poe tellimuste numbrites.
Postitasime fotosid ja videosid (ravimtaimedest, tatrakasvatusest Viira talus, uutest RW toodetest, jaemüügi kohtadest, osalusest laatadel ja messidel jms); jagasime loodusravialast infot üldiselt (teistelt samateemalistelt FB lehtedelt); avaldasime (jagasime FB-s) RemdyWay kodulehel tasuta terviseteemalist infot (näiteks: http://www.remedyway.ee/sulavasi_struktureeritud_vesi).

24.07.2012 postitasime erakordse üleskutse, et RemedyWay ostab kokku punaseid kärbseseeni! Tulemus seisuga 11.09.2012: 497 jagamist, 87 kommentaari, 210 foto „Like“´-i.

Palve korjata punaseid kärbseseeni

Mida see tegelikult tähendas: igal FB konto omanikul on keskmiselt 150 sõpra, st 497 jagamise teel nägi postitust ligi 74 550 inimest.
FB postitust reklaamisime eelarvega 65€ (koos halduskuludega), keskmine klikihind – 0,08€. Reklaami näidati kokku 95 000 inimesele.

Miks inimesed jagasid postitust vabatahtlikult oma seinale:
• Ilus, atraktiivne foto (mitmed lisasid kommentaari, et lähevad metsa sarnast fotot „jahtima“)
• Info oli tavapäratu, ainulaadne, ennekuulmatu, erakordne
• Heasüdamlik soov aidata, altruism
• Teenimisvõimalus – teistel juhtudel: kasu saamine, kokkuhoid, suur soodustus jmt

Tulemused meedias:
15.09. artikkel Eesti Päevalehes, ka Delfi.ee esiuudis:

29.09. artikkel ja esikaan Õhtulehes:

Artikkel Õhtulehes 01.10.2012

05.10. ETV saates Ringvaade põhjalik kajastus: järelvaatamise võimalus SIIN.


Pikem artikkel ajakirjas Tervendaja (novembri number)

Kokkuvõte numbrites:
• FB otsesed reklaamikulud: 65€+konto loomine (239€) ja haldus (57€ kuus)
• FB loosimistega seotud kulud: 30€
• RemedyWay e-poe tellimuste kasv 70%.
• Üldine huvitõus loodusravi võimaluste vastu (e-maili teel saadav tagasiside) – kuni 3 kirja päevas.
• Raamat-teatmiku „Toome oma tervise tagasi“ müüginumbrite kasv 30%. Oluline, et raamat ilmub alates 2008.a. ja see on 6. kordustrükk, seega enamusel esialgsel sihtgrupil oli see juba ammu olemas.

Positiivne:
• Tasuta kajastus ajakirjanduses: Eesti Päevaleht (sh Delfi.ee esiuudis), Õhtuleht (esikaan+tatrateemaline artikkel), ETV saade Ringvaade (samal ajal soovis intervjuud ka TV3), pikem artikkel ajakirjas Tervendaja nov. 2012.
• RemedyWay FB lehe püsiv fännide arvu kasv
• Facebookis suure tähelepanu all (108 jagamist): peatükk Virgo ja Ljudmilla Mihlesoo uuest, veel ilmumata raamatust „Sinu organism on võimeline lahti saama igasugusest haigusest (isegi vähktõvest) – võta kuulda ja aita teda“. Raamat ilmub 2013. aastal. TASUTA avaldatud: http://www.remedyway.ee/vahktobi

• www.remedyway.ee aina suurenev külastatavus (septembris 2012- 3600 külastust)

Mitte positiivsed mõjud:
• EPL ajakirjaniku pealiskaudne suhtumine ja sellest tingituna mõningane negatiivne alatoon;
• Suur meedia tähelepanu tõi Viira talu pererahvale kaasa suurema koormuse seoses konsultatsioonidega konkreetsete haiguste puhul abi saamisega loodusravi abil;

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha

Loe edasi
TOP

Facebooki uus rakendus: Offer

Alates tänasest on Facebookis uus tööriist, millega on võimalik promoda allahindlusi.

Kuna antud teenust liigitatakse reklaami hulka, siis tuleb enne allahindluse postitamist oma seinale ära määrata eelarve, mis summa eest  allahindlusele reklaami tehakse, sarnaselt tavalise Facebooki PPC reklaamile.
Esmakordsel proovimisel on uus rakendus tasuta 8€ väärtuses.
Kindlasti ei maksaks jätta tühjaks pakkumise lõpukuupäeva lahtrit, kuna hiljem seda muuta ei saa.  Hoolikalt tuleb ka üle kontrollida kirjavead sest vähemalt praegu hilisemateks parandusteks enam võimalust ei ole.
Mis teeb asja veel vahvaks on see, et pakkumisele saab juurde lisada ka pildi. Teadagi pildiga reklaam on tõhusam kui ainult tekst. Ära saab määratleda kas pakkumine kehtib ainult poes, online`is või kehtib see mõlemal juhul.
Reklaamile saab ka  juurde lisada konkreetse pakkumises oleva toote ribakoodi ja pakkumise juurde saab märkida lisatingimusi.
Pakkumist on võimalik jagada oma Facebooki sõpradele.
Igatahes uus tööriist Facebookis oli täna hommikuseks meeldivaks üllatuseks. Head katsetamist!

 

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha

Loe edasi
TOP

Miks kasutatakse Foursquare`i ja kuidas see ettevõttele kasu toob?


Foursquare rakendust kasutab maailmas üle 20 miljoni inimese. Iga päev tehakse maailmas üle 2 miljardi check-in`i.

Mis see Foursquare siis ikkagi on, millest nii palju kirjutatakse ja mida nii palju kasutatakse?
Foursquare on asukohapõhine sotsiaalvõrgustik nutitelefonidele. Check- in on võimalus enda asukoha määramiseks kasutades selleks nutitelefoni rakendust.
Foursquare rakendust kasutades on kasutajal võimalik leida endale sobiv lähedal asuv koht einestamiseks, poodlemiseks, auto remondiks jne.
Foursquare on hea moodus ettevõtetel leida uusi kliente ja võimalus innustada ja premeerida juba lojaalseid olemasolevaid kliente.
Foursquare-i kaudu on võimalik teavitada oma kliente allahindlustest, eripakkumistest, uutest toodetest ning teenustest.
On ka suur hulk inimesi, kes check- in rakendust kasutavad, et toetada konkreetset ettevõtet ja anda omapoolne panus selle tuntuse suurenemisele ning avaldada sel moel tunnustust. Kui varem inimesed lihtsalt rääkisid suusõnaliselt, et käisin eile kohvikus ja sain super teeninduse osaliseks, siis nüüdsel ajal kasutatakse selleks sotsiaalmeediat ja nutitelefone. See annab suure ajasäästu, sest korraga on võimalik informeerida suurt osa oma tutvusringkonnast saadud filmi-või restoranielamusest, heast teenindusest jms.
Teada on fakt, et üks efektiivsemaid meetodeid, mis inimeste ostuotsuseid ja käike mõjutab on just sõbra soovitus. 90 % inimesi usaldab reklaamidest rohkem siiski sõprade soovitatut. Soovituse peale valitakse arste, kohti kus einestada, autoteenindust, head poodi jne jne.


Kui rääkida veelkord numbritest, siis igal Facebooki kasutajal on keskmiselt 130 sõpra. Kui teie ettevõttesse teostab iga päev kasvõi 15 inimest chek-in-i, siis näeb seda juba 1950 inimest.
Kuidas panna inimesed check-in`i tegema?
• Esmalt teavita kliente kodulehel ja sotsiaalmeedia lehel, et ettevõttel on Foursquare`is konto ja meelita neid check-in võimalust kasutama. Innustuseks võib pakkuda präänikumeetodit ehk siis mõnda boonust check-in`i kasutamise eest. Näiteks: Foursquare klientidele kõik tooted -10%, iga viienda check- in`iga saab tasuta kohvi jne. Selline boonus paneb tarbija tegutsema ja enda tegevusi ka oma sotsiaalmeedia seinal kajastama.
• Näitamaks, et ettevõttel on Foursquare`is konto võib ettevõtte uksele paigaldada sellekohase kleebise.
Foursquare plussid ettevõttele:
• Foursquare-is on tarbija käitumist võimalik analüüsida.
 Võimalik on Teada saab täpse check-in`ide arvu
 Kes on sinu püsiklient
 Mis ajal tehakse enamus check-inè
 Kui paljud check-in`i teinud klienti seda oma sotsiaalmeedia seinal jagavad
• Saada klientidelt tagasisidet
• Edastada infot, uusi pakkumisi, soodustusi
• Võimalus tuntuse ja külastajate arvu suurendamiseks

Foursquare miinused:
• Alati on keegi, kes pole teenuse või kaubaga rahul ja seega on ka võimalus, et keegi kajastab enda ebameeldivat kogemust Foursquari `is. Sellisel juhul, kui ilmub negatiivne kommentaar, paku välja lahendus või uuri, kuidas oleks võimalik asju lahendada ja tee seda avalikult, et ka teised lehele sattunud näeksid, et ettevõte püüdleb alati parima teeninduse ja lahenduste poole.
Hea konto näide koos pakkumistega.

Miks kasutab MultiMeediumi 21. aastane Kerli Foursquare`i:
• Võõras linnas hea on hea ülevaateid kasutada, et kuhu minna. Teised kasutajad jätavad konkreetse koha kohta oma soovitusi ja kommentaare ehk „tip`e“.
• Kui näiteks klubisse end sisse tšekid, siis näed automaatselt, kes veel su sõpradest seal on.
• Sa saad teha fotosid kohtadest, kus sa oled käinud ning end sisse tšekkinud, jättes teistelegi neid vaatamiseks- moodustub pildigalerii.
• Orienteerud kiirelt, kus su sõbrad parasjagu asuvad.
• Ettevõtete sooduspakkumiste kasutamine. Näiteks teen 10 chek-in`i ja saan midagi tasuta.
• Kiire suhtlemiskanal. Olen kohas X, sõber küsib, et kuidas koht tundub; saan kohe vastata, et lahe koht ja maitsvad koogid, tuled ka?
• Lõbus võistlusmoment sõprade seas. Igal kohal on olemas nn „mayor“ ehk see, kes on seal kõige rohkem sissetšekkimisi teinud; toimub punktide kogumine jmt.
• Asukoha põhiliselt näed, mis teised söögikohad, klubid, poed jne, veel su lähedal on. Kes su sõpradest seal käinud on.
• Foursquari „võlud“ tulevad esile nutitelefoni kasutades.

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha

Loe edasi
TOP

Uuring: 70% klientidest ei vii e-poes oma ostu lõpuni.

60 kuni 70% kõigist internetiostudest tühistatakse, kui kaup on juba ostukorvis. Sellisele järeldusele jõudis uuringute firma Bronto, analüüsides 100 e-poe müügikogemusi ning nende tööstrateegiaid ostust loobuvate klientidega.

Uurijad tegid kindlaks mitmed põhjused, miks inimesed jätavad ostukorvis olevate kaupade eest maksmata.
• 36% kasutajatest hirmutab kaupade koguväärtus korvis. Samas 21% veebimüügiettevõtetest ei võimalda muuta kauba kogust ostukorvis.
• Neljandik e-poodidest (26%) ei näita kaupade kohaletoimetamise kulusid.
• Paljud poed nõuavad ostmiseks kasutajalt põhjalikku registreerumist ja isiklike andmete sisestamist. See heidutab ostjaid, et nad eelistavad ostust loobuda.
• Liiga pikk ostuprotsess (täita 5-6 tellimuse lehekülge) on kasutajale aeganõudev ja võtab temalt soovi asja lõpuni viia.
• Tõsiseks ostust keeldumise probleemiks on vead veebilehe kasutajasõbralikkuses.

Kuidas kasutaja tagasi tuua ja suunata teda ostu vormistama?

Uuringutest selgus, et meeldetuletuse saatmine viib 20% kasutajatest ostusoorituseni. Praktikas tuli välja, et enamik e-poode nähes tasumata ostukorve ei võta ette mingeid meetmeid.
Vaid 13% online-müüjatest saadavad meeldetuletuskirju klientidele, kes ei ole oma ostu lõpetanud. Kuid paljud neist ootavad enne kirja saatmist ekslikult liiga kaua (keskmiselt 30 tundi).

Tagasipöörduvate klientide protsenti saab suurendada märkides meeldetuletuskirjades, milliseks ajaks jääb kaup ostukorvi või pakkudes kasutajale allahindlust. Uuringu kohaselt vaid 23% e-poode märgivad kirjades kauba ostutähtaega ning 8% e-poode kauba olemasolust poes (laos).

Soovitus lugeda ka Peep Laja artiklit, kuidas suurendada e-poe müüki (inglise keeles).

Loe edasi
TOP

Facebook. Head tehnikad, kuidas maksimeerida reklaame.

-
1. Sul on video, mida soovid reklaamida

Uudne on see, et videot saab vaadata otse reklaamblokis, varem said seda endale lubada vaid suurte brandide omanikud.

Video Facebooki reklaamis

Kuidas:  Postita oma FB lehel YouTube lingi koos lühikese kommentaariga.
Seejärel vali kõrvalt “Reklaami” (Promote with an Ad). Reklaami seadetes vali oma leht ja videoga postitus (Ad from a Page post); valid riigi, vanuse piirangud jms ning osas „Connections on Facebook” paned linnukese “näita reklaami ainult
minu sõprade fännidele”.
-
Tulemus: Näitad videot oma fänni sõpradele, kes näevad  oma sõbra positiivset suhtumist.
-
2. Teie kliendid on teised ettevõtted (B2B).
-
Kahjuks Eestis ei saa seda veel rakendada. Näide on toodud Soomega.

Facoobiks reklaam teiste firmade töötajatele

Sinu sihtgrupiks on konkreetsed ettevõtted, sisesta valikutesse (Education & Work) ettevõtete nimed.
Tõenaoliselt vajate vaid neid inimesi, kes langetavad otsuseid.
Vali vanus alates 25, omavad kõrgharidust, elavad pealinnas.
Üks kitsendus Facebooki poolt: kui auditooriumi piiramise tulemusel jääb valikusse vähem, kui 20 inimest, siis ei saa seda reklaami käivitada. Lisa ettevõtteid juurde.
Seega mikrotargeting Facebookis on väga efektiivne vahend, kui kombineerida mõistlikult erinevaid näitajaid: vanust, töökohta, huvisid jm.
-
3. Näita reklaami kattuva valdkonna huvilistele või teiste lehtede fännidele.
-
Kuidas: Seadista reklaam, kui sponsoreeritud lugu (Sponsored Stories).
Facebooki reklaam teiste FB lehtede fännidele
- Vali seadetest (Interests) ja lisa valikusse teemaga kattuvad huvialad
või teiste FB lehtede fannid.  Soovid leida tehnikahuvilisi, kes võiksid olla huvitatud näiteks sülearvutitest või mp3 mängijatest.
- Reklaami näitamist saad valida ka vaid sinu lehe olemasolevate fännide sõpradele.
- Sotsiaalne kontekst kahekordistab reklaami tõhusust. Sõbrad tahavad teada, mida nende sõbrad teevad. Isegi kui sinu lehe praegused fännid ei ole sinu sihtrühm, siis on seda ehk mõned nende sõbrad.
-

4. Pikenda reklaamiga oma olulise postituse eluiga.

-

Uudistevoos elab see vaid paar päeva, kuulutusega saad seda
pikemalt “pildis” hoida.

Kuidas: Vali (Ad from a Page post) konkreetne postitus.

- vali riik

– seadista vanus

– seadista, kellele reklaami näitad

 

5. PR-efekt ilma PR agentuurita.

-

Kuidas: Sinu ettevõttest avaldati artikkel. Eesmärk on võimendada artikli mõju ja saada uusi fänne.

Reklaami artikli linki antud ajalehe/ajakirja fännidele, kes on samas sinu lehe fännide sõbrad. Veidi keeruline, aga head sihikud!

Head katsetamist!
MultiMeediumis aitame klientidel luua Facebooki lehti, neid hallata ja teostame
PPC (klikipõhist reklaami).
Loe edasi
TOP

Mida teha enne kui vajutad ”Valmis”, et minna üle uuele Timeline süsteemile oma FB lehega?

Pikk pealkiri, aga leian, et on asju, mida peaksite teadma enne, kui suure hooga oma Facebook lehe uuele süsteemile ehk Timeline’ile (Ajateljele) üle viite.

Tean, et on inimesi, kellele üldse see kogu uus Facebook Timeline teema ei istu, aga kahjuks või õnneks muudab Facebook ise kõikide lehtede süsteemi Timelineks 30. märtsil. Leian, et oleks tark ette valmistuda või ise varem sellega juba ühele poole saada.

Selleks, et alustada muudatuste läbiviimist nii, et leht veel päris avalikuks ei saaks, on vaja navigeerida oma lehele ja klikkida uue ülemise uudisekasti alt Preview ehk Eelvaade. Sealt edasi tuleks siis hakata nokitsema uue välimuse detailide kallal, et kõik ikka hea välja näeks kui avalikustamise aeg kätte jõuab.

Tooksin välja 5 suuremat muudatust ja selle, kuidas nendega toimida:

-

1. Nüüd on ka Facebook lehtedel Cover photo ehk ”esikaane” pilt.. mugavamalt öeldes päisepildi võimalus.
  • Selleks, et seda üldse lisada, näete oma uuel eelvaatega lehel nuppu, kus on peal Add a Cover ehk ‘Lisa kaanepilt’ (ei ole kindel eestikeelses sõnastuses). Sealt avaneb kaks valikut, üheks neist on Choose from Photos ehk ‘Vali oma piltide seast’ ja teiseks Upload a Photo ehk ‘Laadi üles uus pilt’.
  • Ideaalne päisepildi suurus on 851 x 315 pikslit, aga ei ole ka hullu, kui päris täpsete mõõtudega pilti ei leia. Siiski tuleks proovida hoida pildi mõõtmeid nendele arvudele lähedal, sest vastasel juhul venitatakse see foto välja ja ta kaotab igasuguse kvaliteedi.
  • Proovige kasutada kõrgkvaliteetseid fotosid, madala kvaliteedi ja väikeste mõõtudega pildid jäävad n-ö mürarohked ehk udused.
  • Ei soovita panna tähtsaid elemente (näiteks logo) pildi vasakusse äärde, sest selle osa katab profiilipildi kast.
  • Peale seda, kui olete päisepildi üles laadinud, saate seda vastavalt oma soovile paigutada hoides hiirenuppu all (juhul kui laadisite üles soovitatud kõrgusest kõrgema pildi).
  • Väga tähtis: Te ei tohi oma päisepildi disaini peal kasutada call-to-action tekste ning keelatud on panna peale noolekesi (vm disainielemente), mis näitavad Like/Meeldib kasti peale ning kutsuvad liituma. Keelatud on ka igasuguste URLide, telefoni numbrite ning aadresside kasutamine disainis. Lisainformatsiooni päisepiltide kasutamise kohta (inglise keeles) leiate SIIT.

-

2. Profiilipildi muudatus.
  • Profiilipilt saab nüüdsest olla vaid 180 x 180 pikslit.
  • Selleks, et profiilipilti muuta, liikuge selle peale hiirega ning klikkige Edit Profile Picture ehk ‘Muuda profiilipilti’.

-

3. About ehk ettevõtte tutvustus.
  • Sinna läheb automaatselt tekst, mis oli enne lehe infos.
  • Kui Teil oli varem seal pikk tekst, siis soovitan selle muuta 1-2 lauseliseks ning lisada lõppu ka ettevõtte kodulehe aadressi.

-

4. Apps (Tabs) ehk Rakendused (enne tunti neid taabidena, mina kutsusin neid lisamenüü nuppudeks).
  • Varem asusid need vasakul pool väikeste nuppude näol koos muu vajalikuga (Pildid, Üritused, Info jne), nüüd aga asuvad nad paremal pool päisepildi all suuremate kastide näol.
  • Korraga kajastub 4 kasti, kokku saab neid olla aga 12.
  • Selleks, et kastide järjekorda muuta, tuleb klikkida paremal pool asuva noolekese peale ja lasta Üritused paigutada näiteks Meeldimiste numbrist ettepoole.

NB! Kõik senised taabid ehk rakendused tuleb uue Timeline’i jaoks õigesse laiusesse ümber teha.

-

5. Friend activity ehk Sõprade tegevus
  • Nüüdsest näevad inimesed lehtedel sõpradega seotud teavitusi. Kui Teie sõbralistis olev inimene on näiteks Coffee In’i oma postituses maininud või teinud Check-in’i, siis näete seda antud ettevõtte seinal isegi siis, kui Teie sõber tegelikult Like/Meeldib antud lehel klikkinud pole.

Lisaks on uues Timeline’s võimalus oma postitusi eriliselt rõhutada. Lehe administraatorina on võimalik vajutada tähe kujulisele ikoonile postituse juures (selle jaoks tuleb lihtsalt postituse peale hiirega liikuda) ning see muudab postituse lehelaiuseks. Tähe ikooni kõrval asub ka pliiatsit meenutav ikoon, millele peale klikkides on võimalik valida Pin to Top ehk fikseerida postitus vasakule ülemisele positsioonile.

Timeline’ile on võimalik lisada ka Milestone ehk n-ö miilikive. Niimoodi saate märkida ära aja, mil ettevõte asutati, millal on olnud tähtsad sündmused jms.

Loodan, et sellest postitusest oli Teile kasu!

 

Alati parimat soovides,

Anna-Maria Mikaberidze

MultiMeediumi internetiturunduse projektijuht


 

Loe edasi

Switch to our mobile site